”Hos os følger vi ikke moden, vi skaber den.”

Stod der på vinduet hos en meget lille og undseelig frisør.

For meget

Hatten af for selvtilliden. Men ærligt talt så ville jeg ikke være helt tryg ved at overlade mine lokker i hænderne på en ukendt frisør, der efter egne ord ’skaber moden’.

Jeg har ikke lyst til at komme ud med blågrøn hanekam, fordi frisøren synes, at det er ’moden’.

Det er lidt noget andet, hvis det var Gunbritt eller en anden kendisfrisør, der skrev det. Nogen med renomméet til det.

For lidt

På et andet tidspunkt kørte jeg lige bagved en varevogn. Og da vi på et tidspunkt holdt for rødt, kunne jeg læse det, der stod på bagsiden af bilen. Det var tydeligvis et kurérfirma.

Der stod: ’Bedre sent end aldrig’.

Et godt slogan bliver husket i mange år

Gode slogans ved man, hvem står bag

Helt ærlig, det er jeg faktisk ikke sikker på, jeg er enig i. Så hvis jeg overdrager jer en vigtig pakke, så kan jeg være sikker på, at den bliver afleveret, det er bare ikke sikkert, at det bliver til tiden?

Lidt ærgerligt hvis det er en vigtig pakke, der skal med flyet til London.

Et godt slogan skal passe til virksomheden

Det er en god idé at gøre sig selv den tjeneste som virksomhed lige at tænke over, hvad der er ens værdigrundlag, måske tage et kig på missionen og visionen. Det behøver ikke være højtravende.

Det handler om at kende sin identitet. Og kende sin målgruppe. Om ikke at opfinde noget man ikke er, men heller ikke skræmme kunder væk ved at være for ydmyg.

Frisøren har måske lige lidt for høje tanker om sig selv og sin plads i Hall of Fame for frisører. Mens kurerfirmaet sætter deres mål lige vel lavt. Et slogan er kort, men det kan sige rigtig meget.

Vi kan i øvrigt hjælpe jer med at finde jeres identitet og lav et slogan der passer til – læs mere her.